reisverslag deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joost Bloemberg - WaarBenJij.nu reisverslag deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joost Bloemberg - WaarBenJij.nu

reisverslag deel 1

Blijf op de hoogte en volg Joost

18 September 2014 | Australië, Cairns

De vliegreis van Amsterdam naar Hong Kong verliep zonder problemen. vlak voor de landing vlogen we vlak langs een onweersbui. Dat was erg gaaf om te zien!! Vooral omdat de top van die enorme wolk mooi verlicht werd door de opkomende zon! Hong Kong zelf is been drukke stad met vrijwel alleen wolkenkrabbers, waar het overal naar urine lijkt the ruiken. Ik ben "the peak" opgelopen, wat nog een flinke tocht bleek te zijn (erg warm en benauwd en natuurlijk veel klimmen). Op het eind was ik helemaal in mijn eentje, zo vanuit de drukke stad. Best een raar gevoel. Toen had ik het wel gehad met lopen en Ben terug gegaan naar het vliegveld.

De vervolgvlucht verliep ook soepel, en toen was ik in Cairns, Australië! Helaas kwam mijn airport pickup niet opdagen, wat lasting was aangezien mijn telefoon ook niet werkte. Uiteindelijk de bus genomen en de kosten vergoed gekregen, maar vervelend was het wel (vooral na bijna 2 dagen zonder slaap).

De eerste paar dagen tijd genomen om bij te komen en dingen als een australische bankrekening the regelen, wat nog een heel gedoe blijkt te Zijn want nu, 2 weken later, is het nog steeds niet helemaal rond. In mijn hostel heb ik een franse jongen ontmoet die geen Engels kan, en ik praktisch geen Frans. Toch hebben we een dag samen opgetrokken, wat erg interessant was. ook daarna bleven we elkaar nog "spreken".
Verder meegedaan met een pub crawl, door het regenwoud gewandeld en toen mijn eerste tours geboekt. De eerste ging naar cape tribulation, midden in het regenwoud, waar ik 2 nachten bleef. Helaas werd ik hier ziek, maar ik heb wel alles meegedaan. Een korte krokodillencruise gehad, wat slechts 2 babykrokodilletjes en een boomslangetje opleverde. Verder een rainforest nightwalk, waar we forest dragons, wat spinnen gezien, en geleerd over een groene mier die je kunt likken, wat zuur smaakt. Dat zuur is pure vitamine c en dient als afweer mechanisme. 1 lik levert meer op Dan een sinaasappel.

Ik Ben ook naar een uitzichtpunt gelopen waar je zeeschilpadden boven kon zien komen om te ademen. Ik heb een hele grote gezien, erg gaaf. Onderweg nog een verse kokosnoot gegeten, gewoon omdat het kan daar. Op een andere dag wezen zeekajakken, wat ook leuk was. Een zeearend en wat schildpadden gezien. De volgende dag speak ik echter iemand die met dezelfde toer een dag later een dugong (zeeolifant) had gezien. Toen was ik wel jaloers... Ze hebben het hier ook de hele tijd over cassowaries (grote loopvogels) maar die heb ik helaas ook nog niet mogen aanschouwen.

De volgende toer: xtreme whitewater rafting. wat het extreem maakt is dat we niet alleen met een boot naar beneden gaan, maar sommige rapids zwemmend nemen, en tussendoor van rotsen van een meter of 5 naar beneden springen. Die combinatie was so gaaf! Er was ook een rapid waar zoveel water door ging dat het 10 seconde duurde voordat het zwemvest je weer naar de oppervlakte had gedreven.

Alsof dat niet genoeg adrenaline was, ging ik twee dagen later skydiven!!! Dat stond al een hele tijd op mijn bucket list, dus waarom zou ik het Dan niet hier doen. Veel mooier Dan dit krijg je het niet: vanuit het vliegtuig zicht op het regenwoud aan de ene Kant, en de zee aan de andere Kant, met wat eilandjes en het great barrier reef in het zicht! ik had mijn kermit de kikker handpop mee, die erg in de smaak viel bij de rest van de groep (die echt heel leuk was). De skydive zelf was 14000 voet met 60 sec vrije val en een landing op het strand. Ik werd pas zenuwachtig toen het eerste meisje eruit sprong, gelukkig was ik snel aan de beurt. Wat een kick geeft dat! Ik had verwacht dat het rustig en kalm zou worden als de parachute uit was, maar Als je Dan in een soort kurkentrekker naar beneden gaat gaat het nog best hard!
S avonds ging ik met mensen van het hostel naar de kroeg, waar we gratis pizza zouden krijgen, end raad eens wie daar later die avond ook verschenen: de meiden met wie ik was wezen skydiven! Dat leverde een leuke avond uit op, plus een gids voor als ik in Victoria Ben (daar komt een van hen vandaan).

Vandaag heb ik mijn first aid in CPR cursus gedaan, en Morgen begint de dive master cursus, waar ik toch wel heel erg naar heb uitgekeken!

Dat besluit mijn verslag, dat veel Langer is geworden Dan de bedoeling was... Foto's moeten nog even wachten, want ik heb mijn tablet die ik hier gekocht heb om fotos over te zetten nog niet helemaal door...

  • 18 September 2014 - 16:49

    Mieke Meijer :

    Tof Joost! Veel komt me bekent voor maar heb jij in dis korte tijd al veel meer dieren gezien dan ik! Die Cassowarries kom je vanzelf tegen;-)
    Ook tof dat je bent weze skidiven zeg! Had ik toen ook willen doen, maar op de dag dat ik wou was de instructeur ziek. Geniet er lekker van, maar dat hoef ik vast niet te zeggen;-)

  • 18 September 2014 - 19:38

    Loes:

    Ha Joostje,

    Wat grappig om te lezen dat je regelmatig Engelse woorden tussendoor typt: 'speak' en 'so' bijvoorbeeld...
    En natuurlijk wisten wij al dat je het daar naar je zin hebt, maar toch erg leuk om het op deze manier te lezen!! Nu heb je nog iets meer details prijsgegeven.
    Blijf genieten!

    Liefs Loes

  • 18 September 2014 - 22:21

    Astrid:

    Veel plezier

  • 19 September 2014 - 21:50

    Wim Bloemberg:

    Ha Joost,
    Leuk om je reisverhaal te lezen. Volhouden maar!

  • 21 September 2014 - 07:40

    Joost:

    Bedankt voor de leuke reacties! Balen dat je niet hebt kunnen skydiven Mieke, was zeer de moeite waard! (Wel duur) maar jij hebt dus wel cassowaries gezien? Daar ben ik dan weer jaloers op. En loes, die engelse woorden komen waarschijnlijk door mijn tablet, die staat op Engels ingesteld, wat het typen van dit verslag erg lastig maakte haha.

    Groeten!

  • 21 September 2014 - 12:05

    Ank:

    Jaaaa leuk! Ook leuke foto's! :) En wij maar werken... Bennie jaloers.... Hoe bevalt het duiken nu? Leuk dat je met papa en mama geskyped hebt. Liefssss

  • 22 September 2014 - 11:13

    Heidi Van Dooren:

    Hey Joost.
    Wij hopen dat je reis naar wens verloopt en dat het een onvergetelijke ervaring voor je mag zijn. Zorg goed voor jezelf en geniet!!! Groetjes van Heidi en Orné van Dooren.

  • 24 September 2014 - 09:11

    Papa:

    Hoi Joost,
    Leuk verhaal, mooie belevenissen.
    Grappige verhaspelingen door je tablet. Geef hem maar een naam, bijvoorbeeld Dan Langer of Ben Kant
    ;-).
    En die foto's, tenminste de eerste 7 die mama en ik nu hebben gezien, zijn inderdaad leuk (lange neus naar Ank)!
    Ik vermoed zo dat je die vanaf The Peak in Hong Kong hebt genomen.
    Zo te zien had Kermit het daar erg naar zijn zin.
    Geniet van je avonturenreis!

    Papa.

  • 24 September 2014 - 10:52

    Mama:

    Mooie foto's! Vooral die ene met jou (degelijk gekleed) met de schaars geklede dames.
    Ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Geniet!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Liefs, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Joost

Kermit & ik op reis in Australië!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 2806

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 Juli 2015

Reizen door Australië

Landen bezocht: