Reisverslag deel 3: op naar het zuiden - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joost Bloemberg - WaarBenJij.nu Reisverslag deel 3: op naar het zuiden - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joost Bloemberg - WaarBenJij.nu

Reisverslag deel 3: op naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Joost

26 Oktober 2014 | Australië, Rainbow Beach

Na de dive master cursus heb ik besloten te beginnen aan mijn tocht langs de oostkust. Ik heb inmiddels geleerd dat je vaak flink kunt afdingen, dus heb ik mijn onderhandelkunsten uit de kast gehaald en bij het eerste reisbureau dat ik tegenkwam de manager tot wanhoop gedreven, wat me een goede prijs opleverde voor de toers aan de oostkust, plus extra nachten gratis accommodatie en gratis naar Magnetic Island.

De eerste trip (nog vanuit Cairns) was naar de Atherton Tablelands. Een gebied met regenwoud en veel watervallen en meertjes. Het leukste van de trip was eigenlijk de gids. Hij wist overal een verhaal van te maken zodat zelfs het rijden door saaie suikkerriet velden leuk werd. Er werden spelletjes gespeeld, en wie een penis wist te tekenen in het gezicht van een slapende medereiziger kreeg gratis bier, waardoor iedereen dus wel wakker bleef! De trip zelf bestond vooral uit zwemmen (in koud water) op de mooiste plekken, van rotsen springen en van een natuurlijke waterglijbaan afglijden. Ook zwemmen in een vulkaankrater en een fotoshoot bij de waterval van de herbal essences réclame (zie de prachtige foto van mijn hairflick op Facebook) behoorden tot de activiteiten. Als afsluiting gingen we vogelbekdier spotten, maar er was er Bergen's een te bekennen. Toen maar in mijn eentje op pad gegaan, en jawel: ik vond er een! Hij was veel kleiner dan ik verwacht had, maar het voelde heel bijzonder om er een te vinden. Iedereen in de groep was superblij daarna!

Na deze toer nog een paar dagen in Cairns gebleven, maar toen moest ik toch echt afscheid nemen van de vrienden die ik in het hostel gemaakt had. Het was die avond filmavond in het hostel, en degene die de activiteiten regelde (Georgia) zei dat ze de film aan mij op zou dragen. Ik grapte dat ze dan maar the green mile moest draaien zodat het leek alsof iedereen most huilen omdat ik wegging. Toevallig had een van de gasten de DVD daarvan bij zich, en hebben we dus echt the green mile gekeken. Stom dat het zo moeilijk kan zijn om afscheid te nemen van mensen die je pas een paar weken kent, maar het voelde daar gewoon een beetje als een thuis.

Toen door naar Magnetic Island. het hostel keek uit over zee en grensde aan een rotspartij. Ik kon het niet later over het hek te stappen en de rotsen te beklimmen. Na anderhalf uur had ik niet zoveel zin on helemaal terug te klimmen, dus volgde ik een paadje dat richting de weg liep. helaas stapte dat pad na een tijd. Omdat ik toch zeker wist dat de wet vlakbij was ben ik maar door het bos gaan banjeren. Een halfuur en menig spinnenweb later had ik de weg inderdaad gevonden. De volgende dag hoorde ik dat er hier, in tegenstelling tot Cairns, gifslangen voorkomen. Toch maar iets voorzichtiger zijn de volgende keer (sorry mam ;)). Verder heb ik op het eiland rock wallabies gevoerd (liefff) ben ik naar het koala sanctuary geweest waar ik naast hagedissen, een kakatu, slangen en een krokodilletje uiteraard een koala heb vastgehouden. Daarna roken mijn handen lekker naar eucalyptus. Toen nog Wilde koalas gespot op een wandeling, naar de zonsondergang gekeken en een pubuiz gedaan. De volgende ochtend weer de rotsen beklommen om heerlijk rustig met uitzicht over zee van mijn ontbijt te genieten, waarna het al weer tijd was om verder te reizen.

Volgende stop: Airlie Beach en de Whitsunday Islands. We gingen met ongeveer 30 man op weg met een ex-wedstrijd zeilboot, de Apollo. Ik trok veel op met een jongen uit Zuid-korea. Geweldige kerel! Hij had geen idee waar Hij aan begonnen was, was alle belangrijke spullen Als zonnebrandcreme vergeten en kon niet eens zwemmen! toch ging ie gewoon mee snorkelen (wetsuit yield hem drijvende) en heeft Hij zelfs een intro duik gemaakt! Voor Roy (zo heet hij) was alles heel erg special, vooral het feit dat hij optrok met europeanen. Hij zei dat de meeste koreanen nooit het land verlaten, en hij bleef maar herhalen hoe "amazing" alles was. Hij zei dat het de mooiste dagen van zijn leven waren, en bedankte mij ervoor!

De toer bestond voornamelijk uit zeilen, snorkelen, in de zon liggen en 's avonds rare spelletjes spelen. Het duiken stelde niet zoveel voor, (erg kort) maar het snorkelen was de moeite waard. Veel vis en zelfs een grote schildpad gezien. De mooiste plek was Whitehaven Beach, waar het zand zo puur is dat het wit is (vandaar de naam). Hier heb ik Roy leren zwemmen, en in het zand begraven voor hilarische foto's. In het bos werd ons pad nog gekruisd door een anderhalve meter Lange slang ( denk een ongevaarlijke boomslang). De laatste dag van deze 3-daagse toer, na een laatste snorkelsessie, gingen we weer huiswaarts, met een flinke wind, wat betekende dat er flink gezeild kon worden! Lekker schuin gaan tot je bijna omslaat, geweldig! Diezelde avond nog after party gehouden. Super gezellig! Het voelde als 3 feesten in eenaar 3 verschillende bars geweest en met een heleboel verschillende mensen geouwehoerd.

De volgende dag de bus terug naar het noorden gepakt, naar het plaatsje Ayr. hier vlakbij lift een 100 jaar oud scheepswrak van 90m lang. Het wordt gezien als een van de beste duikspots ter wereld, dus daar kon ik natuurlijk niet zomaar aan voorbij gaan. Helaas is de harde wind niet zo geschikt voor duiken, waardoor ik hier een paar dagen heb moeten wachten tot ik kon duiken. Er is hier helemaal niets te doen. Gelukkig zitten we met een hele leuke groep mensen in een huiselijk hostel, en zijn hier DVDs te leen. Ook hebben we een BBQ gehad bij de duikinstructeurs thuis, die ook niets beters te doen hebben. Hier heb ik zonder twijfel de beste burger van mijn leven gegeten! In het donker nog even naar het strand geweest om in de branding met fosforiserende algen te spelen. (Algen die oplichten als het water genoeg beweegt.)

Inmiddels heb ik dus mijn 2 duiken kunnen maken op het wrak! Eerst een ruige vaartocht van een uur en dan het water in. Het was de moeite waard, al had ik stiekem gehoopt hier haaien tegen te komen, wat helaas dus niet het geval was. Het mooiste waren de vele Marble rays (zie foto's). Ruim 2m langs en ze zwemmen vlak onder je door!

Nu zit ik in Rainbow Beach, en Morgen gaat mijn toer naar Fraser Island van start.

  • 26 Oktober 2014 - 11:12

    Loes:

    Jooooost, wat een gaaf verslag weer! Ben wel jaloers op je hoor, al die leuke/mooie/bijzondere activiteiten die je onderneemt en alle dieren die je tegenkomt. Fijn dat je ook zo snel nieuwe mensen ontmoet waar je het goed mee kunt vinden en ja, afscheid nemen is dan best lastig. Moest je zelf ook huilen bij die film? Is nog steeds mijn favoriet... Blijf genieten!! Je bent al bijna 2 maanden weg nu, dus zo'n 20% van je trip zit er dan al op...

  • 26 Oktober 2014 - 16:35

    Laurent:

    Hey Joost. Leuk om weer een update te lezen! Gave foto's ook. Wij kijken uit naar nummer vier. :-) Groeten!

  • 29 Oktober 2014 - 09:29

    Joost:

    Bedankt voor de reacties ;)
    Loes, ik hoefde niet te huilen hoor ;) heb de film ook maar half mee gekeken eigenlijk.

    Laurent: ik moet nog meer fotos bij dit verslag plaatsen (als ik tijd en internet heb) dus kijk later vooral nog eens hier!

  • 29 Oktober 2014 - 19:53

    Lucienne:

    Ha Joost,
    wat kun jij op een leuke, enthousiaste manier over jouw belevenissen vertellen, dat had ik nooit achter jou gezocht, jij hebt echt schrijftalent!!
    En wederom supermooie foto's!!
    Groetjes.

  • 29 Oktober 2014 - 22:28

    Joost:

    Bedankt voor het compliment tante Lucienne, dat is leuk om te horen :)

  • 02 November 2014 - 12:41

    Ank:

    Nu pas de foto's goed bekeken. Is het weer een dooie slang? Ik denk dat je thuis weer een nieuw schilderij kunt maken door een mooie foto af te drukken. Een paar van die landschapsbeelden zijn adembenemend mooi, laat staan als je daar bent.

    Keep up the good work met verslagjes typen en foto's erbij please!

    Daaaaaaaaaaaaaag!

  • 03 November 2014 - 00:31

    Joost:

    Dit keer was het een levende slang ;) en best wel groot ook

  • 18 December 2014 - 23:08

    Gerda Bloemberg:

    Wat een fantastische reis en mooie foto's maar niks voor mij : al die slangen en reptielen.Overigens heb ik je tweede verslag gemist maar dat hoor ik ongetwijfeld nog wel een keer. Ben heel benieuwd. Nog een goede reis verder en veel plezier. Gerda

  • 21 December 2014 - 20:03

    Lucienne:

    Ha Joost, allang niks meer van je gehoord, maar dat komt vast omdat je aan het werk bent. Heb je het naar je zin daar? Wat moet je allemaal doen?
    Vieren ze daar ook Kerst met een boom en lampjes en vrrsiersels en vuurwerk met oud en nieuw? Wel raar hoor dat jij nu zover weg bent met Kerst.
    Ik wil jou hele fijne Kerstdagen wensen en natuurlijk eensupergezellig eind 2014

  • 27 Januari 2015 - 21:54

    Lucienne:

    Ha Joost,

    Hoe is het? Nog steeds druk aan het werk?
    Ik wil jou vast een hele fijne verjaardag wensen (een beetje te vroeg, maar anders ben ikbang dat ik te laat ben) . Ga je die dag nog wat leuks doen?
    In ieder geval heel veel plezier en alvast proficiat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Joost

Kermit & ik op reis in Australië!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 2810

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 Juli 2015

Reizen door Australië

Landen bezocht: